[Video & Gambar] Imam Masjid Negara Dilempang Ketika Solat Jumaat Tadi



Suasana solat jumaat sebentar tadi di Masjid Negara berlaku sedikit kekecohan apabila seorang lelaki dipercayai berbangsa arab telah bertindak menampar imam ke-2 masjid tersebut ketika sedang mengimamkan solat Jumaat.

Kejadian berkenaan berlaku ketika di solat Jumaat baru di rakaat pertama, menurut saksi ketika imam berkenaan baru sahaja selesai membaca Al Fatihah tiba-tiba datang seorang lelaki berketurunan Arab terus menampar imam tersebut.

Selain itu juga, lelaki berkenaan bertindak merampas pembesar suara dan berkata "You go Back!" berulang kali.

Tadi tgh solat jumaat di masjid negara, tgh imam baca surah, ada org rampas microfon, pastu jerit2 .. U go back... U go back.. Tak pasal2 kena mula balik solat..
Posted by Shaiful Izam Shahruddin on Thursday, September 17, 2015

Salah seorang pengguna media sosial Facebook yang kebetulan berada di Masjid ketika itu mengatakan : 


Rasa teruja apabila imam solat Jumaat di Masjid Negara baca permulaan surah Al Ankabut yang sudah dihafal.
Bila imam masuk ayat kelima, suaranya hilang. Bunyi mic jatuh ke atas karpet.
Diam. Lama.
Saya dan makmum lain di bahagian luar setia menantikan 'Allahu Akbar' agar kami boleh turut rukuk.
Tiba-tiba, "Diammmm! Arghhh!"
Suara pergelutan sipi-sipi tiba di telinga.
Apa yang berlaku? Imam diserangkah? Kes seperti Umar Al-Khattabkah?
Tapi kami masih setia berdiri. Cuba untuk khusyuk.
Hinggalah pengumuman memenuhi ruangan masjid: "Solat semula."
Kelihatan di hadapan sana, sekumpulan manusia cuba membawa seseorang pergi daripada ruangan solat. Orang itu masih terjerit-jeritkan sesuatu.
"Allahu Akbar."
Kami angkat takbir buat kali kedua.
...
Saya tak nyatakan ini adalah apa yang sebenarnya. Saya solat di bahagian luar masjid dan ini adalah apa yang saya faham. Jika saya tersilap, maafkan saya.
Saya pun nak tahu kisah sebenar.
Pengalaman pertama takbir Solat Jumaat dua kali.

Peristiwa ini turut trending di laman twitter : 



Terkini 

Saksi mengatakan lelaki arab ini yang telah menampar imam. Sebarang kenyataan rasmi masih belum dikeluarkan.




 Kredit gambar: Astro Awani


Ikuti perkembangan lanjut di KiambangMerah. Segala kemaskini akan diterbitkan di sini.

0 comment... add one now